endast tomten är vaken

ok min jul den var kul. Härliga människor, fina presenter, god mat och massor med snö. vad mer kan man begära!?
Det har varit väldigt skönt med lite juledigt, hela 4 dagar ledigt. Men nu är det måndag igen. Då är det dags att jobba. Idag var det lite rörigt på jobbet, inte kul att börja veckan så men det gick bra ändå. Resten av dagen ska jag göra lite vardagsysslor hemma, sen ska jag in till stan möta mika. Vi ska titta på klinkers. Snart börjar renoveringen av vårat badrum. Inte fy skam det!



Avslutar med en juldikt;
Min jul den ska vara kul.
min jul den får inte vara ful.
Som påsken, den är gul
Ska min jul vara kul.
Och snön den ska vara vit.
Är den gul har någon pinkat på den.
Kanske en hund

AF

Skärgårdskogen

Igår umgicks jag med min familj. Vi var hos mina farföräldrar ute i skärgården. Vi firade mig och min farfar som fyllt år i veckan. God mat och gott fika. Som alltid när man är där, det blir mycket mycket god mat. Vi gick en sväng i skogen och plocka lite smått och gott som man kan juldekorera med. Får se vad det blir för vackra skapelser sen. Vi har ju fått snö med. Mamma och jag var i stan i lördags och de hade sagt att kl 19 skulle det börja snöa i Norrköping. Vi befann oss utomhus vid tillfället. Och prick kl 7 börja det snöa! Det var häftigt. Älskar snö!! Det är förövrigt min och tillis första snö. Tillis på grund av att hon föddes i juni. Det var så kul igår när hon skulle gå ut. haha så nyfiken och försiktig samtidigt.  Min första snö med körkort. Har inte åkt(på riktigt) bil i snö. Lite läskigt. Men jag är en utmärkt bilförare, det är bara köra i 50 på 90väg. haha då lär man inte åka ut för något förutom dumma omkörningar.


AF

Från 8/12






Från 8/12

 
 
 

regalos 2

 
                     

AF


¡Feliz cumpleaños!




                           ana 22 år idag kl 10:45

nyköping

Idag hade jag ett ärende till Nyköping, så jag stannde även kvar där och kikade i affärer. Väldigt mysig stad. Fina gamla hus och fint julpyntat. Hade ingen kamera med mig annars hade det varit kul att ta lite statsbilder. För övrigt tyckte jag de hade tråkigt utbud av affärer. Men jag hittade lite saker ändå. Jag har nog faktiskt aldrig varit i Nyköping men jag hittade rätt så bra med min karta jag fick av tjejen på turistbyrån. Hon markerade ut lite bra shopping gator åt mig. På vägen hem från Nyköping åker det om en ny Audi i världens fart. Det brukar jag uppmärksamma när bilar kör om fööör fort. Sen längre bort på vägen så har en polis stannat audin. Man kan ju inte låta bli att bli lite skadeglad då. haha.
 
Lite av de jag köpte.





p.s imorgon fyller jag 22

AF

regalos


Presenterna jag fick igår

Väskan är en present från min vän Hannah

AF


2 advent

Igår söndag var det kalas hemma hos mig o mika, för att jag fyller år snart. Så igår kom mina släktingar från mammas sida och gratta mig. Mycket trevligt :), lite fika, tårta och paketöppnande. Fick även min present av Mika igår för att han inte är hemma på min födelsedag.

                       
                        
        
                            

AF


Lilla svinisen


Idag har Lisa och jag blivit vaccinerade. känns bra att ha det gjort. Det var ingen kö knappt alls heller. Vi var väl nere på vårdcentralen i en kvart något sånt.
Armen börjar bli lite smått stel nu. Får se hur det känns imorgon, kanske bli jobbigt att arbete imorgon med, men det är ju fredag så får man stå ut. Jag klara för det mesta all sorts pain. Ja, något måste man väl få skryta med. Nu blir det att duscha och kika på film tills man somnar för imorgon ringer klockan tidigt.

AF

RSS 2.0