Tacopaj är smaskens


Antal portioner:
4

Ingredienser

Pajdeg
3 dl dinkel- eller vetemjöl
150 g smör
4 msk kallt vatten
0.75 tsk salt

Fyllning
400 g blandfärs
1 påse taco spice mix
1.5 dl vatten
2 msk jalapeños
3 st ägg
2 dl mjölk
3 st tomater
3 dl riven ost


Gör så här

1. Pajdeg: Sätt ugnen på 225 grader. Blanda mjöl och smör till en grynig massa. Tillsätt vatten och arbeta snabbt ihop degen. Låt vila kallt en stund. Tryck ut degen i en smord pajform. Förgrädda pajskalet cirka 10 min.

2. Fyllning: Bryn köttfärsen i lite smör eller olja. Tillsätt kryddmix och vattnet. Rör om. Låt sjuda på svag värme 10-15 min eller tills vattnet kokat in. Rör om då och då. Tillsätt jalapeños.

3. Lägg köttfärsfyllningen i pajskalet och häll över äggstanningen. Skiva tomaterna. Fördela tomatskivorna ovanpå och strö till sist över osten.

4. Grädda pajen i 10-15 min eller tills osten smält och fått fin färg.

Njut för faan!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ohhh vad nice med ett recept, det skall jag prova någon dag!

2009-02-17 @ 21:12:54
Postat av: Lisa

Tack syrran :D

2009-02-18 @ 07:27:36
URL: http://frokenoktober.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0