Cheesecake

Ingredienser

18 st digestivekex
1/4 dl smält smör
3/4 dl strösocker
1 krm malen muskot
Fyllning
2 paket Philadelphiaost à 227 g
2 st ägg
1 dl strösocker
1 st citron, rivet skal
3 dl gräddfil
Ugn 180-200°

Gör så här

1. Sätt ugnen på 200 grader. Smula 16 kex fint, blanda med socker, muskot och så mycket smält smör att det blir en smuldeg som kan tryckas ut i pajform. Grädda pajbottnen 5 min mitt i ugnen.
2. Vispa osten mjuk med elvisp eller i matberedaren, tillsätt äggen ett i sänder, sen socker och citron. Slå på fyllningen i pajskalet, grädda 25 min.
3. Ta ut formen, bred gräddfil över, smula över de sista kexen och grädda ytterligare 10-15 min. Kyl innan servering.
     Servera gärna med rårörda hallon eller jordgubbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0